Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

utlåtande från fd stjärna

Av montani - 24 augusti 2011 12:01


400 meters intervaller har kommit som en dark horse och är nu en personlig favorit.

Tidigare har 2 minuters intervaller varit de som jag föredragit. 


Min träningskompis ska springa Midnattsloppet och ville få lite fart under skorna.

Eftersom jag för tillfället är snäppet starkare så låg jag i ytterspår och försökte pressa honom lite :)


Vi körde 12 x 400 meter med 30 sekunders vila. Det var mycket folk på idrottsplatsen den här kvällen och det gällde att hålla utkik så man inte skulle krocka med någon.

Det blev imponerande jämna farter över alla 12 intervaller. Gick inte för fullt utan försökte istället se till att vara draghjälp åt kompisen. Därmed inte sagt att jag inte var trött efteråt men det fanns hela tiden en växel att ta.


En annan orsak till att jag tog ytterkurvan är för att min Garmin inte har velat mäta rätt. Efter passet skulle jag testa igen med att stänga av klockan och starta upp den på plats. Nu funkade det mycket bättre. Tack för tipset


Nästa pass blir det att ligga i innerkurva nu när jag vet att Garmin kan mäta rätt :) 


Efter passet när vi skulle jogga ned mötte vi Mats Erixon igen. Han undrade om vi skulle springa Midnattsloppet. Jag svarade med att motivation tröt eftersom jag gjort personbästa på 10 km i helgen. Då undrade han vad det låg på och när han fick höra tiden sa han att det var en bra tid. Gissa om jag kände mig stolt :)

Passade naturligtvis på att fråga honom om mitt löpsteg. Han menade att det var kort och bra och att våra intervaller hade gått fort.


När jag kom hem till min fru berättade jag vem vi träffat. Jag var glad som ett litet barn på julafton. Vem har sagt att löpning inte är roligt? :)


3:48 min/km var den första och långsammaste intervallen och den 9:e var den snabbaste på 3.30 min/km. Snittet låg på 3.38 min/km

Ett helt ordinärt intervallpass med andra ord




 
 
Art By Tina/Tina Axelsson

Art By Tina/Tina Axelsson

25 augusti 2011 10:11

Tackar som frågar - målandet går alldeles utmärkt - har så mycket idéer att jag inte hinner med mitt vanliga jobb haha. Borde ta tjänstledigt och satsa på annat. Vill. Fast det är nog inte genomförbart just nu. Tyvärr.

Hur går det med föräldraplanerna? Hoppas allt går som planerat och att allt är positivt!

http://trueborn.blogg.se

 
Alicia

Alicia

25 augusti 2011 13:54

Att du är bra, det råder det ingen tvivel om. Jag blir impad hela tiden.. :)
Men förstår att man sträcker ryggen lite extra när sådana persona säger det till en. Njut! :)

http://mybubble.blogg.se

 
Jonna

Jonna

26 augusti 2011 10:11

Så jäkla kul det är att träffa "experter", man suger åt sig allt som sägs som en tvättsvamp! Det är lika när elitidrottare tränar på lokala gymmet, jag kan inte låta bli att stirra, försöka suga åt mig tips...

Vilket bra pass! Jag gillar också 400- och 800 m intervaller! Men brukar vila 90 sek emellan, det är väl för länge kanske... men tycker det är kul att orka hålla god fart genom intervallerna.

http://fartfylld.blogspot.com

 
Christine

Christine

26 augusti 2011 12:25

Vad kul! Hoppas ni kan få nytta av mina Paris-tips då :)

http://christineiparis.blogg.se

 
pilla

pilla

26 augusti 2011 14:31

12*400 är riktigt bra. Hade dött efter 4*400... inte ens klarat en i din geopardfart. Respekt!

http://pernillabredolt.blogspot.com

 
Victoria

Victoria

26 augusti 2011 18:27

Sv: tack, detsamma! :D

http://frukostera.blogg.se

 
Julia

Julia

26 augusti 2011 20:23

"Ett helt ordinärt pass" - Är lika imponerad som vanligt. Håller med Erixon - du är bra!

Sv: Njae min sambo styrketränar en hel del, men konditionsträningen är det sämre med. Han liksom bara skakar på huvudet när min väckarklocka ringer och jag snörar på mig löparskorna. :P

http://juliaelhag.blogg.se

 
Annika

Annika

27 augusti 2011 12:54

12 intervaller... oj det var imponerande!
ps. vi jobbar bägge två i familjeföretag så vi har möjlighet att ta ut ledighet lite mer!

http://bringblingtoeverything.blogg.se

 
Alicia

Alicia

27 augusti 2011 19:35

Vet inte om det är snäll jag är, snarare ärlig tror jag.. :)

Hoppas att du/ni har en mysig helg.

Kram

http://mybubble.blogg.se

 
Merei

Merei

27 augusti 2011 22:25

- Det är kaos i huvudstaden.. Förutom floppen så är allt bra här! Hoppas allt är bra med dig med! Kram!

http://dajeroma.blogg.se

 
Alicia

Alicia

29 augusti 2011 21:34

Håller med dig, augustivädret har ändrats drastiskt. Denna vind, detta regn och åskan! Inte än, jag är inte redo.

Kram

http://mybubble.blogg.se

 
Victoria

Victoria

30 augusti 2011 16:35

Sv: ja, det är bra att ha! ;)

http://frukostera.blogg.se

 
Julia

Julia

30 augusti 2011 18:03

Tack för en hel del bra middagstips, skall absolut testas (kanske tillochmed bloggar om det om det blir lyckat!).

Nej men jag har påbörjat en diet för två veckor sedan så jag har skurit ner rätt rejält på både kolhydrater och fett. Har en eventuell fotografering på gång så det satte som fart på motivationen att ta fram magrutorna igen. =)

http://juliaelhag.blogg.se

 
Christine

Christine

30 augusti 2011 18:38

Alltså varmt? Det är en definitionsfråga, haha. Men det varierar. För två år sedan gick jag i shorts runt den 20 september.. men oftast runt 16-18 grader. Typ jacka men kanske inte den tjockaste höstjackan. Jag skulle tipsa om att kolla in yr.no några dagar innan. Det brukar stämma bra in! Vilket datum ska ni dit? Jag ska dit 21-26 september så kan rapportera därifrån ;)

http://christineiparis.blogg.se

 
Christine

Christine

30 augusti 2011 18:42

Sorry, glömde den sista frågan! Jag måste tipsa om Le Malakoff, ligger fint till vid Trocadero och ett stenkast från Eiffeltornet. Sen är Le Dôme vid Villiers trevligt med en mysig uteservering där man både kan sitta ute och "inne" om det regnar. Place de Vosges är fint med, och sen finns det mysiga caféer lite undangömda snett nedanför Notre Dame, alltså åt öster om man följer kanalen. Ile Saint Louis är fint med. Oj, det är svårt att tipsa om bara ett fåtal, märker jag nu :)
Hittade nui föresten något bra hotell till slut?

http://christineiparis.blogg.se

 
Art By Tina/Tina Axelsson

Art By Tina/Tina Axelsson

30 augusti 2011 21:23

Inte det minsta, jag suger verkligen på träningsfronten. Ingen motivation alls - så då struntarjag i det. Fats jag drar till Bulgarien om två veckor till ett hotell som verkar rätt suveränt med gym och allt - så då kanske jag får fart igen. Vem vet.

http://trueborn.blogg.se

 
Fifi

Fifi

31 augusti 2011 12:50

Vad kul att få så fin feedback från ett proffs, sug åt dig som en svamp!

Det är bara fint här! Det är kul att komma igång med lite aktiviteter nu till hösten och träffa lite andra föräldrar, för det blir lite ensamt om dagarna när Niklas är borta.

http://fififantastic.blogspot.com

 
Alicia

Alicia

31 augusti 2011 13:00

Det där med tänkandet ja, jag vet inte om det är så hälsosamt alltid. Jag tror att jag sabbar lite för mig själv genom att tänka för mycket och grunna över saker och ting som egentligen kanske inte betyder någonting eller egentligen är hur simpla som helst.
Jag önskar ibland att jag kunde vara lite med "obrydd" och kunde rycka med axlarna åt saker och ting i mellanåt.

Man blir aldrig perfekt i sina egna ögon.. ;-)

Kram till dig.

http://mybubble.blogg.se

 
Annika

Annika

31 augusti 2011 13:15

åååå va roligt med Colombia!

http://bringblingtoeverything.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av montani - 28 september 2011 10:56

  Har tröttnat på Bloggplatsen och beger mig vidare till en ny adress. Följ med till invisible world. En blogg som mest handlar om träning men lite annat finns också att läsa.    http://montanis.blogspot.com/ Hoppas ni alla följer med! ...

Av montani - 27 september 2011 15:48

  Får just reda på att domstolarna i Colombia har stängt från mitten av december till mitten av januari. Därför kommer inte Adoptionscentrum att skicka några familjer till landet efter mitten på november månad. Suck, pust och stön. Alla svordom...

Av montani - 27 september 2011 12:04

  Det ser inte ut att bli något samtal från Adoptionscentrum den här veckan heller om att vi blivit föräldrar. Den första känslan är uppgivenhet. Sedan ilska mot sig själv som låter sig luras att hoppas så in helvete varje vecka.   Det var så l...

Av montani - 26 september 2011 14:20

"Hur kan fullt friska människor tycka att det är en lovansvärd ambition att utsätta sig för lite förhöjd ansträngning mindre än två procent av tiden? För det landar på det – två procent – om man delar tre timmar med veckans samtliga 164" ...

Av montani - 22 september 2011 12:30

Den första planen var att springa Stockholm Halvmaraton den 17 september. Eftersom jag inte visste ifall vi skulle vara i Colombia vid den här tidpunkten valde jag att inte anmäla mig. Har skickat 2 – 3 mejl till arrangörerna för att höra ifa...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Personbästa

Maraton

Stockholm maraton 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

Stockholm halvmaraton 2010

1.30.28

 

10 km

Prinsens Minne 2011

37:52

 

Långsiktiga mål

Halvmaraton

1.25.00

 

10 km

Sub 38 - check

 

Prinsens Minne 20/8 - 2011

Kretsloppet Borås 17/9 - 2011

Mål 2011

Stockholm Maraton - check

3.30.00

Sthlm maraton 28/5 - 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

1.28.00

 

10 km

Sub 39 - check

Lerumsloppet 30/4

38.36

 

Tävlingar/Resultat 2011

Vårtävling Skatås

Sträcka: 7.88 km

Tid: 30.38 min

Placering: 45

 

Lerumsloppet

Sträcka: 10 km

Tid: 38.36

Placering: 28

 

Stockholm Maraton

Sträcka: 42.195 m

Tid: 3.17.02

Placering: 1141

 

Falkenbergs Stadslopp

Sträcka: 10 km

Tid: 39:21

Plats: 76

 

Prinsens Minne

Sträcka: 10 km

Tid: 37:52

Plats: 9

 

Kretsloppet Borås

Sträcka: 10 km

Tid: 37:20

Plats: 37

bloggar jag läser

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards