Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Falkenbergs stadslopp - ett lopp jag vill glömma

Av montani - 30 juli 2011 17:13


Det är bara glömma och gå vidare. Dagens lopp gick inget vidare. Benen kändes pigga men om det var värmen som satt käppar i hjulet kan jag inte svara på


Det jag däremot vet är att jag fick stanna 3 gånger. Två gånger för att energin tog slut och tredje gången behövde jag dränka mig med tvättsvamparna.

Ingen aning om hur mycket tid jag förlorade. Åtminstone 1 minut skulle jag tro


Det kändes riktigt bra de första 5 kilometerna. Gick ut för hårt (som vanligt). När kilometer 6 kom var det stopp. Lite håll (eller vad det nu var) också men inget som påverkade mig. Efter att jag gått x antal sekunder började jag springa i fin fart igen tills dryga 7 km tror jag då jag fick lite vatten över mig. Startar upp löpningen igen och vill bara att det ska ta slut. Vid km 9 kom nästa stopp. Tog ett längre uppehåll här än det första stoppet.


Det var nästan 30 grader varmt. Kan inte svara på om det var det som gjorde den här dagen till nåt att glömma. Gick i mål på 39.21


Inte bra. Med tanke på den träning man lägger ner så undrar jag naturligtvis vad man håller på med. 

Söker efter revanch och nästa lopp är i Halmstad. Hade planerat att springa halvmaran men nu blir det nog 10 km istället.

De första 6 km som jag sprang i ett streck såg ut så här 3.35, 3.42, 3,38, 3,39, 3,49, 3,52


Blir arg på mig själv eftersom jag satt klockan på en snittid på 3,47 men ändå springer jag fortare. Då blir det så här.

Om man ska se det positiva i det. Mitt sällskap för dagen Alexander sa (som för övrigt stod för en kanonbra insats 36.16) sa - "Det är inte alla som gör under sub 40 med marginal och ändå stannar 3 gånger"

Får ta med sig det lilla positiva och köra vidare.


Sånt här händer väl även de bästa?


  www.hn.se




 
 
pilla

pilla

31 juli 2011 07:49

Förstår om det känns kasst :( men håller med Alex sub 40 är inte dåligt även om man tävlar mot sig själv. Som tur är finns det fler schysta lopp i år!

http://pernillabredolt.blogspot.com

 
Alicia

Alicia

31 juli 2011 08:04

Så du har varit i min hemstad och sprungit minsann. Jag tycker att du ska vara nöjd med tiden! Du är hård mot dig själv.

Hoppas att helgen har varit bra!
Kram

http://mybubble.blogg.se

 
Hempa

Hempa

31 juli 2011 08:23

18:23 på första 5K måste du ju vara nöjd med. Att sedan värme i kombination med för hög utgångsfart blev för mycket är som det är. Tycker du gjorde helt rätt som satsade när det kändes lätt i början. Vem vet, nästa gång kanske det håller.

http://hempa10.wordpress.com

 
MarathonMia

MarathonMia

1 augusti 2011 13:41

Håller med om att det var grymt varmt. Efter femte kilometern stod ju luften stilla och öronen kokade! Jag var beredd att gå/bryta/hoppa ner i vätskekontrollshinkarna men lyckades att driva på framåt. Ur skiten kommer man ju alltid.

Och helt rätt - inte alla som grejar sub40 i den värmen! Jag tycker prestationen är grym jag var ju liksomdär och andades luften och förstår känslan.

http://bloggaromtraning.se/marathonmia

 
Lisa

Lisa

1 augusti 2011 14:08

Förstår att det känns trist, man vill ju få kvitton på att träningen går bra. Men med tanke på att du stannade 3ggr så är det riktigt bra! Bara 50sek från pers. Varje gång man stannar och måste komma igång igen tappar man ju mer än bara tiden man stått still! Till hösten när det är svalt kommer du att dunderpersa:)

http://loparlisa.se

 
Jonna

Jonna

1 augusti 2011 17:42

Nä fy för att tävla i tryckande värme (som det var även i Motala under loppet). Men sub40 är skitbra, men jag förstår att du är besviken, var och en jämför ju med sig själv! Nya tag tar vi nu!!!

http://fartfylld.blogspot.com

 
Ingen bild

Alexander

1 augusti 2011 21:44

Du kommer igen. Tänkte skriva att jag vet hur det känns. Men det vet jag inte haha.

Men det var tuffa förhållanden som antagligen påverkade mer än vi trodde. Sen att gå ut lite väl hårt kan knäcka även den bäste. Du kommer igen : ) Hade otroligt gärna sprungit i Halmstad också, då jag hade haft chans på en pallplats, men det tar vi nästa år istället när jag är under 35 : )

Riktigt skoj att dra iväg på tävling ihop i alla fall!

 
Fifi

Fifi

2 augusti 2011 10:07

Det kan ju inte alltid gå bra och ibland tror jag att det kan komma nåt bra ur bakslag!

Det var faktiskt inte så mycket folk i Haga när vi var där, ganska lagom skulle jag säga!

http://fififantastic.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av montani - 28 september 2011 10:56

  Har tröttnat på Bloggplatsen och beger mig vidare till en ny adress. Följ med till invisible world. En blogg som mest handlar om träning men lite annat finns också att läsa.    http://montanis.blogspot.com/ Hoppas ni alla följer med! ...

Av montani - 27 september 2011 15:48

  Får just reda på att domstolarna i Colombia har stängt från mitten av december till mitten av januari. Därför kommer inte Adoptionscentrum att skicka några familjer till landet efter mitten på november månad. Suck, pust och stön. Alla svordom...

Av montani - 27 september 2011 12:04

  Det ser inte ut att bli något samtal från Adoptionscentrum den här veckan heller om att vi blivit föräldrar. Den första känslan är uppgivenhet. Sedan ilska mot sig själv som låter sig luras att hoppas så in helvete varje vecka.   Det var så l...

Av montani - 26 september 2011 14:20

"Hur kan fullt friska människor tycka att det är en lovansvärd ambition att utsätta sig för lite förhöjd ansträngning mindre än två procent av tiden? För det landar på det – två procent – om man delar tre timmar med veckans samtliga 164" ...

Av montani - 22 september 2011 12:30

Den första planen var att springa Stockholm Halvmaraton den 17 september. Eftersom jag inte visste ifall vi skulle vara i Colombia vid den här tidpunkten valde jag att inte anmäla mig. Har skickat 2 – 3 mejl till arrangörerna för att höra ifa...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Personbästa

Maraton

Stockholm maraton 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

Stockholm halvmaraton 2010

1.30.28

 

10 km

Prinsens Minne 2011

37:52

 

Långsiktiga mål

Halvmaraton

1.25.00

 

10 km

Sub 38 - check

 

Prinsens Minne 20/8 - 2011

Kretsloppet Borås 17/9 - 2011

Mål 2011

Stockholm Maraton - check

3.30.00

Sthlm maraton 28/5 - 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

1.28.00

 

10 km

Sub 39 - check

Lerumsloppet 30/4

38.36

 

Tävlingar/Resultat 2011

Vårtävling Skatås

Sträcka: 7.88 km

Tid: 30.38 min

Placering: 45

 

Lerumsloppet

Sträcka: 10 km

Tid: 38.36

Placering: 28

 

Stockholm Maraton

Sträcka: 42.195 m

Tid: 3.17.02

Placering: 1141

 

Falkenbergs Stadslopp

Sträcka: 10 km

Tid: 39:21

Plats: 76

 

Prinsens Minne

Sträcka: 10 km

Tid: 37:52

Plats: 9

 

Kretsloppet Borås

Sträcka: 10 km

Tid: 37:20

Plats: 37

bloggar jag läser

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards