Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

nytt intresse

Av montani - 22 juli 2011 17:41


Min bestman bor i Belgien och är cykelfrälst. När han och hans fru var hälsade på tidigare i år ville han se en etapp i cykel. Trist tyckte jag men gjorde honom ändå sällskap. Mot alla odds tyckte jag det var ganska spännande.

Intresset har börjat att vakna men jag skulle nog inte orka se varje etapp av Tour de France eller Giro d´Italia.

Tycker det är riktigt spännande att se de sista milen och upplösningen av etapperna.


Sitter just nu och kollar på etappen upp till Alpe d´Huez. Publiken är helt galen och de ligger så tätt in på cyklisterna. Fascinerande på alla sätt.


Helt makalöst vilke fysik de besitter cyklisterna. Att dag ut och dag in mala mil efter mil med stigningar på 10 % lutning.

Vill tro att de flesta är rena från doping trots alla skandaler.


Ett nytt intresset har börjat vakna. Kanske dags att köpa en lite bättre cykel :)


 

 
 
Fifi

Fifi

22 juli 2011 19:10

Cykling verkar kul tycker jag :)

Håller med dig, det finns nog lika många typer av mammor som det finns mammor och jag tror nog att man är mamma på olika sätt till olika barn och under olika perioder, åtminstone till en viss del. Det jag försökte innan Elly föddes var att inte försöka bestämma för mycket på förhand om hur jag ville att mitt/vårt föräldraskap skulle vara, eftersom det är lätt att tänka att man ska göra si eller så, när man egentligen inte kan föreställa sig hur det kommer att bli. Jag tänkte mest att jag ska försöka att vara trygg i mig själv, eftersom det påverkar barnet, vara konsekvent och kärleksfull. Det tror jag fortfarande på, samt att man ska lita på sig själv och inte låta sig påverkas för mycket av andra.

Förlåt om det här lät helflummigt, jag är lite skakad av händelserna i Oslo så jag tänker nog inte riktigt klart för tillfället...

http://fififantastic.blogspot.com

 
Hempa

Hempa

23 juli 2011 22:36

Cykling har börjat intressera mig också. Grämer mig lite att jag inte kunnat se touren men roar mig istället med att fundera på vilken cykel jag ska köpa. Blir nog en hybrid till slut, racer genom stan känns inte helt ultimat.
Saucony Mirage har jag provat, kanonsko! Valde dock Asics ds sky Speed före Mirage. Mest pga gammal vana att kuta i Asics. Asics Tarther ska vara en lätt tävlingssko.

http://Hempa10.wordpress.com

 
Jenny

Jenny

26 juli 2011 18:26

Hejsan! Ledsen för ett sent svar. Hur har det gått med semestern. Har du hunnit njuta något?

http://jennyandersson.com

 
Alicia

Alicia

26 juli 2011 21:55

Cykling är bra träning tycker jag. Bra substitut till löpning och powerwalks. Gym däremot tycker jag är en gnutta trist. Jag försöker att göra så mycket utomhusträning som möjligt under dessa månaderna och undviker gymmet helt..

Tack för boktips förresten!

Kramar

http://mybubble.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av montani - 28 september 2011 10:56

  Har tröttnat på Bloggplatsen och beger mig vidare till en ny adress. Följ med till invisible world. En blogg som mest handlar om träning men lite annat finns också att läsa.    http://montanis.blogspot.com/ Hoppas ni alla följer med! ...

Av montani - 27 september 2011 15:48

  Får just reda på att domstolarna i Colombia har stängt från mitten av december till mitten av januari. Därför kommer inte Adoptionscentrum att skicka några familjer till landet efter mitten på november månad. Suck, pust och stön. Alla svordom...

Av montani - 27 september 2011 12:04

  Det ser inte ut att bli något samtal från Adoptionscentrum den här veckan heller om att vi blivit föräldrar. Den första känslan är uppgivenhet. Sedan ilska mot sig själv som låter sig luras att hoppas så in helvete varje vecka.   Det var så l...

Av montani - 26 september 2011 14:20

"Hur kan fullt friska människor tycka att det är en lovansvärd ambition att utsätta sig för lite förhöjd ansträngning mindre än två procent av tiden? För det landar på det – två procent – om man delar tre timmar med veckans samtliga 164" ...

Av montani - 22 september 2011 12:30

Den första planen var att springa Stockholm Halvmaraton den 17 september. Eftersom jag inte visste ifall vi skulle vara i Colombia vid den här tidpunkten valde jag att inte anmäla mig. Har skickat 2 – 3 mejl till arrangörerna för att höra ifa...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Personbästa

Maraton

Stockholm maraton 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

Stockholm halvmaraton 2010

1.30.28

 

10 km

Prinsens Minne 2011

37:52

 

Långsiktiga mål

Halvmaraton

1.25.00

 

10 km

Sub 38 - check

 

Prinsens Minne 20/8 - 2011

Kretsloppet Borås 17/9 - 2011

Mål 2011

Stockholm Maraton - check

3.30.00

Sthlm maraton 28/5 - 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

1.28.00

 

10 km

Sub 39 - check

Lerumsloppet 30/4

38.36

 

Tävlingar/Resultat 2011

Vårtävling Skatås

Sträcka: 7.88 km

Tid: 30.38 min

Placering: 45

 

Lerumsloppet

Sträcka: 10 km

Tid: 38.36

Placering: 28

 

Stockholm Maraton

Sträcka: 42.195 m

Tid: 3.17.02

Placering: 1141

 

Falkenbergs Stadslopp

Sträcka: 10 km

Tid: 39:21

Plats: 76

 

Prinsens Minne

Sträcka: 10 km

Tid: 37:52

Plats: 9

 

Kretsloppet Borås

Sträcka: 10 km

Tid: 37:20

Plats: 37

bloggar jag läser

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards