Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Liege

Av montani - 1 juli 2011 09:40


Det är alltid kul med statistik. Du väljer informationen och tolkar den.


Under förra året löptränade jag 100 mil. Under perioden 1 januari - 30 juni hade jag kommit upp i 574,99 km löpning. Jämför vi detta med årets första 6 månader har jag avverkat 1175,6 km. Det är en ökning med 48,5 %

Så nu har jag sprungit till Liege, dit det är 1166 km. Det verkar vara en fin stad.

Någon som varit där?


 

Trots en markant ökning har jag kunnat hålla mig skadefri. Betyder det att jag tränar på rätt sätt eller har jag bara haft tur?


Fram tills vi får barnbesked kommer jag fortsätta träna i en relativt på nivå.

Därefter blir det mindre träning medans vi är i Colombia. Men jag ska nog försöka hitta parker och löpband där också :)


Efter en omställningsperiod från att vara viktigast i världen kommer jag börja träna en del igen. Har mina förebilder i Andréa, Thomas och Staffan som visar att det går att träna mycket även med barn i familjen.


Resan mot nya resmål fortsätter. Undrar vilken stad jag hamnar i vid årets slut?

Har ni några tips? Vinnaren vinner ett intervallpass med mig :)



 
 
Ingen bild

Andréa

1 juli 2011 10:43

Vad gullig du är! :) Och jo det går, bara men är flexibel och prioriterar bort vissa andra saker. Sedan kommer det säkert bli svårare när vi båda jobbar igen och Sixten går på förskola, men jag tror det kommer gå då med - om än med lite trixande och pusslande. Kör hårt!

 
Hempa

Hempa

1 juli 2011 13:50

Härligt med statistik, siffror ljuger aldrig men de kan presenteras på mer eller mindre fördelaktiga vis :-)

Roligt att bli omnämnd som förebild, bockar och bugar för det! Tack!

http://hempa10.wordpress.com

 
Staffan

Staffan

1 juli 2011 15:56

Säger som de andra, roligt att få bli omnämnd som en förebild! Precis i början med ett litet barn hemma ligger inte fokuset naturligt på att träna men sedan med riktigt små barn är det inte så krångligt att få till träning förutom att man är trött av omställningen att ha en ny familjemedlem hos sig.

Det blir utmanande sedan när barnet kommer upp i förskole-och skolåldern och båda jobbar men allting går, det krävs bara lite beslutsamhet, planering och bortprioritering av vissa saker.

Sedan måste jag ju gissa också, har inte kolla på några kartor men fortsätter du rakt söderut säger jag väl....Neapel? Viker du av västerut säger jag...Marseille eller kanske t o m Valencia utan att ha kollat hur långt det är...

Trevlig helg!

http://wwwfyraochtrettio-staffan.blogspot.com

 
Christine

Christine

1 juli 2011 16:29

Jo tack, det går bra. Plugget ligger på is nu till augusti, skönt med sommarlov från studier! :) Annars flyter det på här i Paris, har drygt 5 veckor kvar att njuta av staden, hehe.
Hur går det för dig då? Jag är dålig på att läsa din blogg med men får så dåligt samvete när du skriver om hur duktigt du tränar, haha! Nej men vi får skärpa oss ;)
Hoppas allt går bra i adoptionsprocessen!

Kram på dig

http://christineiparis.blogg.se

 
Lisa

Lisa

3 juli 2011 10:32

varfor inte satsa pa kapstaden? Eller ett helt varv runt;)

http://loparlisa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av montani - 28 september 2011 10:56

  Har tröttnat på Bloggplatsen och beger mig vidare till en ny adress. Följ med till invisible world. En blogg som mest handlar om träning men lite annat finns också att läsa.    http://montanis.blogspot.com/ Hoppas ni alla följer med! ...

Av montani - 27 september 2011 15:48

  Får just reda på att domstolarna i Colombia har stängt från mitten av december till mitten av januari. Därför kommer inte Adoptionscentrum att skicka några familjer till landet efter mitten på november månad. Suck, pust och stön. Alla svordom...

Av montani - 27 september 2011 12:04

  Det ser inte ut att bli något samtal från Adoptionscentrum den här veckan heller om att vi blivit föräldrar. Den första känslan är uppgivenhet. Sedan ilska mot sig själv som låter sig luras att hoppas så in helvete varje vecka.   Det var så l...

Av montani - 26 september 2011 14:20

"Hur kan fullt friska människor tycka att det är en lovansvärd ambition att utsätta sig för lite förhöjd ansträngning mindre än två procent av tiden? För det landar på det – två procent – om man delar tre timmar med veckans samtliga 164" ...

Av montani - 22 september 2011 12:30

Den första planen var att springa Stockholm Halvmaraton den 17 september. Eftersom jag inte visste ifall vi skulle vara i Colombia vid den här tidpunkten valde jag att inte anmäla mig. Har skickat 2 – 3 mejl till arrangörerna för att höra ifa...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Personbästa

Maraton

Stockholm maraton 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

Stockholm halvmaraton 2010

1.30.28

 

10 km

Prinsens Minne 2011

37:52

 

Långsiktiga mål

Halvmaraton

1.25.00

 

10 km

Sub 38 - check

 

Prinsens Minne 20/8 - 2011

Kretsloppet Borås 17/9 - 2011

Mål 2011

Stockholm Maraton - check

3.30.00

Sthlm maraton 28/5 - 2011

3.17.02

 

Halvmaraton

1.28.00

 

10 km

Sub 39 - check

Lerumsloppet 30/4

38.36

 

Tävlingar/Resultat 2011

Vårtävling Skatås

Sträcka: 7.88 km

Tid: 30.38 min

Placering: 45

 

Lerumsloppet

Sträcka: 10 km

Tid: 38.36

Placering: 28

 

Stockholm Maraton

Sträcka: 42.195 m

Tid: 3.17.02

Placering: 1141

 

Falkenbergs Stadslopp

Sträcka: 10 km

Tid: 39:21

Plats: 76

 

Prinsens Minne

Sträcka: 10 km

Tid: 37:52

Plats: 9

 

Kretsloppet Borås

Sträcka: 10 km

Tid: 37:20

Plats: 37

bloggar jag läser

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards